Monday 13 February 2012

Ένα κεσεδάκι γιαούρτι

Μέσω ενός onling game (Team Fortress 2 αφού είστε περίεργοι) γνώρισα έναν Σέρβο, και μιλάγαμε για την οικονομική κρίση της Ελλάδος. 

Όταν του είπα τους μισθούς που παίρνουν οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά, μου είπε ότι και πάλι είναι μεγαλύτεροι από αυτούς που παίρνουν στην Σερβία. Μου είπε επίσης ότι ο πατέρας του παίρνει πολύ λιγότερα, και κάνει και δύο δουλείες.

Τώρα εδώ άρχισα να μπερδεύομαι. Πριν μιλήσουμε για την οικονομική κρίση, ο Σέρβος μου έλεγε για τους Ορθόδοξους στην Σερβία, και για τους Μουσουλμάνους. Μου έλεγε για τον Κουστουρίτσα, και για το ότι πια δεν τον φωνάζουν Εμίρ, γιατί άλλαξε το όνομα του και βαφτίστηκε χριστιανός (αναγκάστηκα να πάω στο wikipedia για να το επιβεβαιώσω). Μου έλεγε για τους σοσιαλιστές και τους κομουνιστές και ότι πίστευε ότι στην θεωρία το σοσιαλιστικό σύστημα είναι το καλύτερο, αλλά στην πράξη δεν είναι έτσι.

Γενικώς, νόμιζα ότι μιλάω με κάποιον συνομήλικο μου. Στο κάτω-κάτω, μίλαγε και πολύ καλά αγγλικά. Όταν όμως μου μίλησε για τον μισθό του πατέρα, άρχισα να έχω αμφιβολίες για την ηλικία του, οπότε και τον ρώτησα ευθέως. Μου είπε ότι ήταν 15 χρονών. Ακόμα και τώρα που γράφω, αδυνατώ να το πιστέψω, αλλά δεν κάνω την ανάρτηση για αυτόν τον λόγο.

Μου είπε ότι η μια δουλεία του πατέρα του είναι στο δημόσιο. Του είπα ότι για αυτό κάνει και δεύτερη δουλεία. Στην Ελλάδα οι δημόσιοι υπάλληλοι παίρνουν πολύ λίγα. Μου είπε ότι και στην Σερβία έτσι είναι. Του είπα στην Ελλάδα οι δημόσιοι υπάλληλοι τα ξύνουν όμως, οπότε ναι μεν παίρνουν λίγα, αλλά δεν κάνουν και τίποτα, οπότε πάνω κάτω υπάρχει μια ισορροπία (balance in the force). Μου είπε ότι και ο πατέρας του δεν κάθετε πολύ στην δουλειά. Μετά από πέντε ώρες εργασίας φεύγει. Α! Του λέω, όπως και στην Ελλάδα. Ναι, μου λέει, αλλά ο πατέρας μου δεν κάθετε πάνω από 5 ώρες γιατί στην δουλεία που κάνει εκτίθεται σε ultraviolet ακτινοβολία.

Ε, λογικό τότε, σκέφτηκα. Αλλά ένιωσα λίγο άσχημα που είχα αφήσει να εννοηθεί ότι ο πατέρας του κωλοβαράει ενώ ο άνθρωπος έβαζε σε κίνδυνο την ζωή του. Για να τα μπαλώσω και να τον κάνω να αισθανθεί καλύτερα του είπα ότι λογικά θα παίρνει και έξτρα λεφτά ο πατέρας του. Από το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας, . Όχι, μου είπε, δεν παίρνει έξτρα λεφτά. Μόνο μια φορά την εβδομάδα, του δίνουν ένα κεσεδάκι γιαούρτι όταν σχολάει.





Ξέρω, σας φάνηκε κουφό. Έπρεπε να δείτε την δική μου έκφραση. Αλλά δεν έχουμε όλα τα κομμάτια του πάζλ. Βλέπετε, το γιαούρτι βοηθά στην δημιουργία πρωτεΐνης Β  που θωρακίζει τον οργανισμό εναντίων στην έκθεση υπεριώδους ακτινοβολίας. Ή κάτι τέτοιο, ο δεκαπεντάχρονος το ήξερε καλύτερα αλλά δεν είναι εδώ για να σας το εξηγήσει.