Friday 25 June 2010

Τα παιδιά στα φανάρια.

Τις προάλλες οδηγούσα και είχα συνοδηγό τον Φόντα. Σε κάποιο φανάρι, ένας μου ζήτησε να μου πλύνει το παρμπρίζ. Όπως κάθε φορά, έτσι και εκείνη, ευγενικά του είπα 'όχι ευχαριστώ'. Και αυτός, όπως κάθε φορά, έτσι και εκείνη με αγνόησε και έπλυνε το τζάμι. Ε, και εγώ, όπως κάθε φορά, έτσι και εκείνη, του είπα ευχαριστώ και έφυγα. Χωρίς να πληρώσω.

Τίποτα το ασυνήθιστο μέχρι στιγμής, αλλά μου έκανε εντύπωση η έκπληξη και το γέλιο αμηχανίας του Φόντα. Και για αυτό αποφάσισα να κάνω την θέση μου πλέον γνωστή επίσημα για το όλο θέμα. Για να σας ανοίξω τα μάτια.

Αρχικά να σας πώ ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα με όλους αυτούς που μαζεύονται στα φανάρια...

Όχι, δεν μου αρέσει να λέω ψέματα στο blog μου. Εχω μεγάλο πρόβλημα με όλους αυτούς που μαζεύονται στα φανάρια, και θα ήθελα να φύγουν, να πάνε αλλού. Να κάνουν κάτι άλλο, πιο χρήσιμο. Το αμάξι μου πάντα έχει ένα σωρό κουτσουλίες. Το να μου καθαρίσουν το παρμπρίζ δεν με σώνει. Ακόμα και οι ζογκλέρ στα φανάρια που παίζουν με τα μπαλάκια είναι πιο χρήσιμοι. Με κάνουν και χαμογελώ (αλλά ούτε και σε αυτούς δίνω λεφτά).

Και αν πάω το αμάξι μου για πλύσιμο δίνω 10 ευρώ. Σε αυτούς δηλαδή που καθαρίζουν μόνο το μπροστινό τζάμι, και αυτό όχι πολύ καλά πόσα πρέπει να δώσω?

Θα μου πείτε καλά ρε Γιώργο, τουλάχιστον πες να επιμένεις να μην σου το πλύνουν, μην τους αφήνεις να σου το πλύνουν και μετά να μην τους πληρώνεις.

Εδώ σηκώνει πολύ συζήτηση.

1. Αρχικά με λένε Νίκο
2. Παλαιότερα έτσι έκανα. Μάλιστα εκνευριζόμουν και τους φώναζα. Μετά είχα το άγχος μην μου γρατζουνίσουν το αμάξι και μου ανέβαινε και η πίεση.
3. Με το να τους αφήνω να το πλύνουν τους προκαλώ διπλή χασούρα. Και δεν πληρώνονται και χαλάν θερμίδες με τσάμπα δουλειά. Και έχουν και το εναλλακτικό κόστος ότι χάνουν πολύτιμο χρόνο χωρίς να πλένουν κάποιο άλλο αμάξι που ίσως τους πλήρωνε (economics 101). Απώτερος σκοπός δηλαδή να αλλάξουν ενασχόληση και να κάνουν κάτι πιο χρήσιμο, όπως να σπουδάσουν, ή να βοηθήσουν την ελληνική βιομηχανία.

Με όλα τα παραπάνω ελπίζω να συνεισέφερα στην επαγρύπνηση σας σχετικά με το μείζον αυτό κοινωνικό θέμα, και όταν είστε πια συνοδηγός και ο οδηγός δεν πληρώσει αυτούς που με το έτσι το θέλω ρίχνουν σαπουνάδα στο αμάξι σας, αντί να γελάσετε, να τον χειροκροτήσετε, δίνοντας του και ένα ενθαρρυντικό χτύπημα στην πλάτη.



ΥΓ. Αν με θεωρείτε μισάνθρωπο και ρατσιστή, τότε έχετε σχηματίσει λάθος γνώμη για εμένα γιατί δεν γνωρίζετε όλα τα δεδομένα. Σας ενημερώνω λοιπόν, ότι όποτε βλέπω στο φανάρι γυναίκες με μωρά να ζητάνε λεφτά, το πρώτο πράμα που σκέφτομαι είναι ότι έκαναν το μωρό για λόγους μάρκετινγκ για να παίρνουν περισσότερα λεφτά. Το ίδιο και με τους κουτσούς/κουλούς. Πάντα το πρώτο πράμα είναι ότι επίτηδες έκοψαν το πόδι ή το χέρι τους, για να τους πληρώνουμε. Για να σπάσει ο φαύλος κύκλος, σταματήστε να τους πληρώνετε, γιατί όσο δεν σταματάτε, τόσο αυτοί θα κόβουν τα χέρια τους.. βλάκες είναι να μην το κάνουν?